Tipy, triky, nápady

5 rad, jak z vaší prodejny udělat místo, které prodává

Jak z prodejny udělat místo, které prodává

V předchozím článku jsme vám představili několik tipů, jak nalákat více lidí do vaší prodejny. Návštěva ale ještě nezaručí, že zákazník odejde s plnými taškami. Proto přinášíme pět tipů, jak upravit obchod tak, aby se zboží lépe prodávalo.

Příjemná atmosféra a styl prodejny

První, čeho si zákazník všimne, je celkový vzhled a atmosféra prodejny. Prosvětlené místnosti vypadají vždy lépe, a pokud nemáte štěstí na neustále pronikající sluneční svit, pak využijte jiná světla. Může jít o různé druhy žárovek, lamp nebo klidně o obrovský lustr. Preferujte ale určitě teplé barvy, aby se zákazníci necítili jako při návštěvě v nemocnici.

Uvnitř musí být příjemné prostředí, které určitě navodí i vhodná hudba. Ta se zvláště hodí, když je v obchodě jediný zákazník, a cítí se proto trochu nekomfortně. Zapůsobit můžete i na ostatní smysly. Například květiny jsou ideálním doplňkem, ale i u nich musíte být opatrní, aby nevyvolávaly alergické reakce.

Nejdůležitější ovšem je, jak prodejna vypadá celkově. Nábytek (regály, police, stolky, …) i dekorace k sobě musí ladit, nebo být v podobném stylu. Regály staré desítky let se už ale hodí více do muzea než do moderní prodejny, a proto je nahraďte dřevěnými nebo stylovými.

Interiér prodejny
Osvětlení prodejny
Zdroj obrázků: freepik.com

Dejte zákazníkovi na výběr

Pokud už tedy máte kde prezentovat své produkty, musíte také vybrat co budete nabízet. V ideálním případě dávejte k sobě zboží, které spolu nějak souvisí. Mnohem lépe také vypadá, když máte více variant stejného druhu nebo stejné produktové řady. Například více porcovaných čajů Richard vedle sebe vypadá náramně (viz obrázek). Zákazník má také díky tomu možnost výběru, není nucen dělat kompromisy a rovněž nehrozí, že by si nevybral vůbec. Pokud ovšem vedle sebe uvidí pět čajů, každý jiné značky, velikosti a barvy, dost pravděpodobně si nevybere žádný. Svým nejlepším produktům pak dávejte místo na výsluní (umísťujte je přibližně do výšky očí), ale rozhodně nic nezašívejte dozadu, protože takové zboží vlastně nemusíte vůbec mít.

Facing zboží

Zbavte se neprodejného zboží

A u sortimentu ještě zůstaneme. Postupem času se vždy vyselektuje určité zboží, které zákazníci nekupují, a už značnou dobu stojí v polici. Tyto kousky nejenže zabírají prostor vaší prodejní plochy, ve které můžou být mnohem lepší, více prodávané produkty, ale také v něm máte uložený svůj kapitál, své peníze, na které vám padá prach a znehodnocují se. Proto se neprodejných produktů musíte co nejdříve zbavit.

Možností je hned několik. Můžete udělat velký výprodej a zboží prodávat v jednom velkém koši se slevou, rozdávat je jako dárky k nákupu (například jednotlivé sáčky čajů), popřípadě přidat do balíčků s jinými produkty. Vznikne vám tak místo pro něco nového, co může mít u zákazníků větší oblibu.

vyprodejte zboží, které jenom zavazí
Zdroj obrázků: freepik.com

Potěšte zákazníky dárkem

Potěšte dárkem
Zdroj obrázků: freepik.com

Když jsme u rozdávání dárků k nákupu, je to další z nástrojů, jak zvýšit své tržby. Lidé rádi nakupují, když k tomu dostanou něco zdarma, i kdyby to mělo být třeba jen pár vzorků. Pokud o tom navíc dáte vědět pomocí nápisu před obchodem, určitě nalákáte kolemjdoucí, kteří si vás zapamatují a budou se k vám rádi vracet. Podobně zafunguje i kupón se slevou k dalšímu nákupu. Jednou z cest je také zařazení dárkových poukazů do sortimentu. Díky nim můžete získat nové zákazníky, kteří pak prakticky vždy utratí více, než je samotná hodnota poukazu.

Nabídněte ochutnávku nebo čaj a kávu s sebou

nabídněte něco, co si můžou odnést
Zdroj obrázků: freepik.com

V případě, že prodáváte potraviny, nebo nějaké máte jako doplňkový sortiment, určitě nabídněte zákazníkům něco k ochutnání. Uvařte do konvice čaj, v létě připravte ledové osvěžení, nebo dejte ochutnat některý z prodávaných džemů, sýrů, čokolád,… Ochutnávce se zákazníci rozhodně bránit nebudou, mnozí navíc získají pocit, že by si na oplátku měli něco zakoupit. Výrazně to tedy zvýší možnost, že si koupí právě onu pochutinu.

Ve spoustě pekáren, prodejen kávy i čajů mají zákazníci možnost zakoupit Coffee To Go. Pokud se i do vašeho obchodu hodí, káva nebo čaj do kelímku s sebou, může to být způsob, jak nalákat nejen milovníky horkých nápojů dovnitř. Během přípravy espressa nebo šálku čaje si zákazník určitě najde čas prohlédnout prodejnu, a třeba mu i díky zmíněným radám něco padne do oka. Pokud mu připravíte některou italských nebo španělských káv z naší nabídky, minimálně se za vámi bude rád vracet pro kelímek plný lahodné chuti a dávky kofeinu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *